Thursday, November 5, 2009

kisah anak-anak2?

Thursday, November 5, 2009
aih..sejak bile pulak aan beranak nirh?
layankan je la eh aan yang menggile nirh..kihkihkih


kisah 1

'kite gi kerje dulu ye..jangan nakal-nakal,' kate puan azmayanti *anda kenal tak siape pompuan nirh?? hehehe*

tak lame lepas tuh..tepon di opes berdering

'ko tahu tak...iori makan sepah-sepah *pagi tuh iori dibagi kepale ikan siakap yang gedabak*. ibu marah die... pastuhhhhh....
die kutip balik yang die sepah-sepahkan, masukkan balik dalam bekas makanan die
eh eh pandai pulak die'
(kate-kate ibunda yang diolah mengikut bahasa penulis)

*aan dah gelak guling-guling kat katil masa kakak cerite sambil ader perasaan terharu. oh kucingku yang bijak bistari!!*


kisah 2

'ibu gi sidai kain..sekali masuk rumah tengok iori panjat meja makan kat dapor.
die dah koyakkan roti . die makan. ibu baru ingat nak makan roti yang baru beli tu. haih...'

(masih lagi perbualan ibunda dan kekanda azmayanti dan diolah sesedap rasa oleh penulis)

*sekali lagik aan ketawa guling-guling*

aan cakap kat ibu : tulah...ibu lambat sangat bagi iori makan...

teringat ni salah incik akbar
die ajar iori makan roti gardenia
and believe it or not..
iori suke makan roti gardenia kosong!!

nah..sebelum sambung kisah 3, mari kite lihat budak iori ni. tengok tau, jangan korang scroll down laju-laju. sile lihat anakku yang telah membuat aan gelak guling-guling

tau tak..die skang suke tido sambil meletak kepale di atas bantal???

bulu ekor nye..geram bangat nih!


kisah 3

sheera sedang khusyuk solat zohor
lepas abih solat...mengiau-ngiau si sheera panggil diriku

'aan..cube la ko tengok ni. mama vogeh ni ha...ngah aku semayang aku nampak mende gerak-gerak...tengok tengok!!'

la hai..die dah naik atas kusyen pat segi beso sambil menidorkan diri
ciskek punye kucing
dahla memang jadikan bilik kitorang ni macam bilik hottel die
tak caye????
tengok ni ha gamba kat bawah
die datang pas asar *kalau bulih doploh pat jam die nak ader kat bilik ni*

eh eh cacat gamba ni. ader kaki sape ni?? tuka gamba tuka gamba

okeh perfecto!!! aksi mama vogeh mengangkang.
kahkahkahkah. buruk laku gile kucing ni, melucah.
sheera dah rasa nak panggang kucing ni..kahkahkahkah

3 comments:

Rashidah Ahmad Montaha said...

c sheera tuh menelentang kebelakang coz gatal bdn ker?? huhuhu

DRshairah said...

-->rashidah

ade ralat di sini ya.. Sheera=rumet kepada aan; mama vogeh=si kucing itu

fyi, cik sheera tak tdow mngangkang mcm si mama vogeh kay! dia tdow, sopannn je.. prangai mama vogeh yg suka mbuat aksi lucah tu mengikut prangai a**.. (nama dan lokasi terpaksa dirahsiakan:P)

oRanGeLiLY said...

misstheorangelily to rashidah : sheera dah tolong komenkan la pulakkkk :)

misstheorangelily to drshairah : aikkk??? awat defense gile baekkkk punya beb???? selalunye bile mendefense diri sndiri... aaaaa, lu pikirla sendirik. kahkahkahkah