Saturday, June 13, 2009

tersentuh

Saturday, June 13, 2009
merayap ke blog ini
ternampak ini :

A loyal friend laughs at your jokes when they're not so good, and sympathizes with your problems when they're not so bad ~Arnold H.Glasgow

really touching kan?
hailah hailah *ini pengaruh ayat hlovate ok. sape bace novel beliau sile kompang sekampung kat sini!!*
aan sudah keluar mode jiwang karatz pengoksidaan besi tanpa batasan *again, pengaruh hlovate. sile marah beliau mengajar aan ayat2 pengoksidaan*

meh komen sikit tang persahabatan
as for me
tak semua kawan bulih dibuat 'real friend'
kebanyakan kawan ada bile masa berhu-ha-hu-ha hepi
tak semua kawan boleh masuk dengan kita
tak semua kawan boleh terima cara kita
sebagaimana tak semua kawan kite boleh terima cara mereka
and i believe that everyone believes that

dan ada juga sesetengah yang berkawan
mengharapkan sesuatu dari hubungan itu
belakang kutuk kaw2 baekkk punya
bile member datang dengan 'sesuatu'
mulalah berkata 'kaulah kawan terbaik dunia akhirat'
inilah dunia

sebab itulah agaknya keluar kata2 orang 'berkawan biarlah 1000'
supaya kita dpt lihat ragam manusia
supaya kita boleh menilai hati budi insan
supaya kita mampu menjadi pemerhati
dan akhirnya kita mampu menilai
memberi markah kepada setiap perlakuan manusia
dan membuat analisa
yang mana patut kita ambil untuk dijadikan pegangan
yang mana patut kita buang ke longkang
dan bina tembok tinggi supaya longkang itu tidak kelihatan
dan supaya percikan air busuk longkang itu tidak mengena pada kita

tapi itulah
sekali lagi bak kata orang
berkawan biarlah 1000
berkawan..berkawan.. dan berkawan lah
tapi jangan salah memilih kawan sehati sejiwa
kuasa kawan itu besar
mereka mampu menarik kita ke jalan bercahaya
dan mereka juga ada tarikan besar untuk membawa kita ke jalan kelam
pilih yang mana anda mahu

last...ayat dari kak dilah

A friend is who bail you out and a best friend is someone who said 'damn that was fun'

3 comments:

atty's said...

betui apa yg aan tulis tu
dlm berkawan..kta kena berhati2..
takleh nak percaya..
skrg org mcm2..kawan time senang ramai..time susah..semua takdo..

Cik Wanie said...

wanie sokong kata2 kak atty,
kawan utk kita bergelak mmg ramai,
tapi cuba kita dalam kesedihan @ kesusahan,
ada ker???
batang hidung pun x nampak,
kalau ada pun sekerat ajo....

itulah apa yg sedang wanie laluinya skg...
hurm....

oRanGeLiLY said...

missstheorangelily to kty : betul betul. kenape la manusia camtuh ek?? sambil merujuk kepada diri sendiri agaknye, hiks

missstheorangelily to kak wanie : saba kak...
insyaAllah ader hikmahnye